Conducerea / Contact / Echipa / Editura / Fil. Craiova USR     








Poezie

        dee Daniela Micu

Retragere

unii se întorc la poezie alţii în marile iubiri

acolo în odaia veche unde pereţii

se macină de bătrâni

se pune scaun lângă scaun

În cărţi se pot publica la anumite pagini chiar şi pături negre şi mirosul înţepător al prea multor căţele abia fătate pe care le mângâie mâini bolnave ce se macină ca zidul

Uneori în iubiri trebuie să abandonezi speranţa

mai scoţi şi ultimii bani din portofel

să fie sănătos, să trecem cu bine

o continuare

era posibilă

până se măcina de tot zidul

odăii bune din casa din vale

gândită demult pentru familia fiului mic

care nu mai vine

şi rostul ei s-a schimbat

În liniştea nopţii veghează somnul

unor mormane de oameni

cum să-ţi dai seama că ăstea-s respiraţii

de noapte

nu prea mai doare

entuziasmul revederii şi nimeni nu vede

se cer două ţigări şi se râde

Doar de dragul de a face

o legiune romană de femei

care se întorc la pământurile vechi şi

se eliberează una pe cealaltă

într-o mişcare circulară elaborată

apoi se ascund în vâlceaua din capătul viei

e sufletul meu

Mă întreb de ce m-am întors mereu

în locul acela

în toate visele cu el şi cu mine

ce magie ascunde vâlceaua ori balta

din capătul grădinii

şi de ce e atât de important bălegarul uscat din fostele grajduri acum părăginite

în jurul lor urzici şi ciuperci otrăvitoare

struguri de masă ceapă roşii şi ardeiul

care a crescut ca nebunul

E fie soare în grădina de la baltă ori noapte în capătul viei din deal

Pot înţelege întoarcerea mea romană

dar de ce a lui

de parcă ar fi fost dintotdeauna acolo

şi pământurile lui

şi pielea lui arămie

şi numele roman

în timp ce uda dintr-o fântână largă

în cumpănă

locul în care cucul încă mai spurcă

Prima zi după Mannaz e tristă

mama pregăteşte un loc de rugăciune

în fiecare casă

tata înjură dis-de-dimineaţă

iubitul meu e departe că aşa vrea

fiul meu are mâinile mici

Discontinuitate radicală

Îţi pui bărbia pe umărul meu

pentru că e necesar

ca lumânarea în timpul nopţii

Patru bărbaţi îţi ating coapsele,

tu dai cu aspiratorul în plină zi

încercând să spui cu sinceritate

tot ce gândeşti.

Nu aşteptam companie la ora asta, Ioan.

Visam la un bărbat până vedeam

numai cer şi pământ

de mâna lui doarme Hagalaz tatăl

sufletelor mele

spre o răceală cum nu s-a mai văzut.

Nevoile mele înaintea celorlalţi

– un poem egoist

ştiam că sursa cerului se află într-o ciupercă

şi că ciuperca are permanent aurora greierilor

dacă repeţi că ai astenie de vară

taci şi găseşte forma nenorocirii

nu pot să o fac eu pentru tine nu pot şi nu vreau

e posibil numai să-i spun părului meu

că are inele de regină

şi să vomit

abia atunci capul îmi cade la picioare

şi corpul meu ca un fulger scurtcircuitat

se înalţă ameţitor

nimic nu mă mai sperie

animalul meu interior m-a părăsit

nu simt nici durerea nici fericirea

doar cerul dimineţii

sub care mă înec

acum fii om bun şi mănâncă-ţi neîntâmplările

înghite-le cu furculiţa sau cu mâinile

cu orice numai înghite-le

cândva le vei vomita şi tu ca pe o vulpe

Deschidere

chiar în momentul în care linia de pe deget mi se vindecă

şi aflu că femeile din închisoare îl citesc pe osho

oamenii se detaşează

ca în cuibul de cuci

unde mc2 se află în strânsă legătură

cu zborul albinelor

şi adriana vorbeşte despre apocalipsă

se preface că nu

a fost violată bestial de trei indivizi

deşi toţi ţin să-i reamintească

bărbaţii învaţă să aprecieze apusul şi apa

vorbesc despre fulguralitatea fericirii

şi despre faptul că de cele mai multe ori

se agaţă de acele rare momente

din lipsă de ocupaţie

Nr. 06 / 2023
Nicolae Prelipceanu – laureat al Premiului Naţional pentru Poezie „Lucian Blaga” – Opera Omnia

Festivalul Internațional „Tudor Arghezi”, ediţia a XLIII-a

In memoriam Mircea Braga

Calendar al scriitorilor din Filiala Craiova a USR

„Gâlceava” dascălului cu societatea
de Gabriel Coşoveanu

Universitatea în trecere
de Cătălin Pavel

Solitar de duminică (1)
de Gheorghe Grigurcu

Ocupantul eliberator
de Nicolae Prelipceanu

„Cernăuţii şi gustul cenuşii” – Expoziţie Constantin Flondor la Elite Art Gallery
de Cristian-Robert Velescu

Cuib de barză
de Mihai Ghiţulescu

Bluesul: condamnare pe viaţă!
de Dumitru Ungureanu

Povestea unui automaton
de Gela Enea

Aurelian Zisu: un aristocrat al boemei
de Ştefan Vlăduţescu

Despre arcanele înstrăinării şi resorturile prozei scurte
de Gabriel Nedelea

O reconciliere poetică
de Gabriela Gheorghişor

lampa lui Diogene

Nimic de pe frontul de Vest sau de pe frontul din Pacific nu se apropia ca intensitate şi spectaculozitate de ceea ce aflam de la aceşti oameni
de Bogdan Şerban-Iancu

Reflexivitate şi expresivitate în poezia lui Teodor Preda
de Florian Copcea

O lume într-o cetate
de Carmen Teodora Făgeţeanu

Pe urmele Scripturarului. Dumitru Chioaru – un poet al discreţiei melancolice
de Savu Popa

Convorbiri lirice de la distanţă
de Toma Grigorie

Poeme
de Gela Enea

Poezie
de Carmen Secere

Poezie
dee Daniela Micu

Poezie
de Anca-Ioana Câdă

Poduri de teatru: un gând mai bun ce învinge ura
de Daniela Firescu

Suflete sfâşiate
de Viorica Gligor

Intimismul şi sugestia magnetică a banalului
de Gabriela Nedelcu-Păsărin

Păsările se duc să moară în Peru
de Romain Gary

Raţiunea convertită în instinct este sânge albastru
de Cătălin Davidescu

© 2007 Revista Ramuri